January 31, 2011

Choosing life


[Eng]My second illustration for a new column of Lily on Bonoboz, a newborn online magazine.
Unfortunatley the column only exists in Dutch, but let's hope you can imagine the story while watching my drawing. My inspiration goes back to my journeys by bike I made some years ago. I was the map-reader and I could decide wich way to take...but that is just the biggest thing! Choosing...because while heading that way I could miss that peticular sight and so on!
Our life is like a map...open it, choose a way and live it!
And if you can read Dutch, go ahead and read Lily's new story...marvellous!
***
[Nl] Mijn tweede illustratie bij een column van Lily voor het gloednieuwe en bloeiende online magazine Bonoboz. De column spreekt voor zich maar dieper gravend in mijn herinneringen haalde ik onrechtstreeks mijn inspiratie uit mijn 'fietsende' jaren en mijn eeuwenoude fascinatie voor landkaarten. Ik kon de route bepalen en moest dus ook soms harde beslissingen nemen. Welk pad, welke weg, wat is er dan te zien en wat zal ik nooit zien. Kiezen, net zoals we dagelijks moeten doen in ons leven! Alsof het leven een landkaart is, open ze, zoek een weg en leef die dan ook!
Ga Lily's verhaal opzoeken en je weet waarover ik het heb!
Dank je 1000x Lily en Nicole!

3 comments:

d'Ank said...

Heel mooi: illustratie & tekstje!
Als je gefascineerd bent door landkaarten... TIP: bezoek onze jaarlijkse tento. deKunstAcademie Knokke-Heist in Scharpoord (26 februari 11uur opening, loopt tem 13 maart). Thema: LOF DER ZOTHEID.
Mijn leerlingen stellen er hun schatkaarten tentoon. Onverbloemde landkaarten... verbeeldend... ze brengen je overal;-)!!!
Kus,
d'Ank

Lily said...

Jij bent echt fantastisch Kathy! xxx

Heleen said...

'n Prachtige illustratie, Kathy, net als je andere werk!

En een heel mooie column van Lily. Tja, op cruciale keuzemomenten hield ik voor ogen dat ik later, heel veel later, op mijn 84e, geen spijt kón hebben van deze keuze, zelfs als het verkeerd zou uitpakken: omdat ik op dít moment gewoon echt niet anders kon.
Maar er zijn talloze keuzemomenten geweest die niet zo bewust waren, met 'spijt' op de loer. En ja, ik geef Lily helemaal gelijk: daar leren we van. En door van fouten te leren, waarderen we meer wat ons wèl tevreden en gelukkig maakt.

Dankje, Kathy, voor het delen van Lily's 'geschreven schilderijtje' en voor je blog met zulke mooie illustraties!